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Western

Sam Peckinpah: Andere Filme

Straw Dogs
(1971, Wer Gewalt sät)

Sam Peckinpahs Film ist eine Studie über die Mechanismen der Gewalt, eindringlich und effektvoll inszeniert und äusserst schwer verdaulich. 🌍 prisma‍-‍online.de 

Straw Dogs ist nicht Clockwork Orange, aber wegen seiner realeren Umgebung vielleicht schockierender als Kubricks Film. 🌍 molodezhnaja.ch 

From it's opening scenes right through to the shattering climax, Straw Dogs never pretends to be anything other than a Western, either - it doesn't matter how many scenes of tranquil village life Peckinpah decides to show us. 🌍 British Horror Films. britishhorrorfilms.co.uk 

Junior Bonner
(1971/72, Junior Bonner)

Dort wo früher die Pferde standen, werden jetzt die Autos abgestellt. Die Pferde exisiteren zwar noch, aber die Nachfahren der Cowboys kutschieren sie in eigens dafür konstruierten Anhängern zu den vielen grossen Rodeos in der Fremdensaison. Erzählt wird die kleine Gechichte des Rodeokämpfers Junior Bonner, der noch unschuldig-naiv an die Traditionswerte seines Berufs glaubt und darüber mit seinem Bruder kollidiert, der den Westernmythos mit all seinen Bestandteilen kühl fürs Geschäft vermarktet.
Ein psychologisch gut durchgezeichneter, kulturpessimistischer Film. Junior Bonner, eines von Sam Peckinpahs weniger bekannten und selten gesehenen Werken, ist wegen seiner zwanglosen Stimmung gleichzeitig eines seiner interessantesten. 🌍 nato-leipzig.de 

Owing a great deal to Nicholas Ray's iconic portrait of tough-guy mores, The Lusty Men, Sam Peckinpah's Junior Bonner is a superior rodeo movie. 🌍 Jeremy Heilman. moviemartyr.com 

Sam Peckinpah's Westerns are particularly interested in blurring the line between "good" and "bad" men. Most of Peckinpah's major characters are unambiguously hostile to civilization and often sociopathic, but still capable of honorable, unambiguously moral choices. Only two major Peckinpah characters are clearly good men following their own moral code on the right side of the law. These are Steve Judd (Joel McCrae) of Ride the High Country and Junior Bonner (Steve McQueen), the title character of Sam Peckinpah's seventh film. (Junior Bonner may not be a Western in the traditional sense, but it's close enough to consider it a Peckinpah Western.) 🌍 Hayden Childs. thehighhat.com 

The Getaway
(1972, Getaway)

Unmittelbar nach "The Getaway" heirateten Steve McQueen und Ali MacGraw. Seinerzeit waren sie ein Traumpaar. Er der populärste Actionstar seiner Zeit, sie die Schauspielerin ("Love Story") für die sauberen Träume. 🌍 prisma‍-‍online.de 

There's a world of hurt in the opening sequence of Sam Peckinpah's The Getaway. But contrary to the director's reputation as "Bloody Sam," it's not flagrant, gut-splattering hurt; rather, it's inner, gut-twisting anguish. 🌍 Betsy Serman. amctv.com 

Bring Me the Head of Alfredo Garcia
(1973/74, Bring mir den Kopf von Alfredo Garcia)

filmplakat Mit dem für den Regisseur schon typischen Brutalo-Realismus zeigt Peckinpah (wieder einmal) die Mechanismen einer ausartenden Gewalt. 🌍 prisma‍-‍online.de 

Im Zuge der sehr detailliert ausgefallenen Charakterisierung Bennies gestattet Peckinpah dem Betrachter einen fast intimen Blick auf seine eigene Person und sein Selbstverständnis im Jahre 1974. 🌍 Thomas Mayer. filmzentrale.com 

Sweet, sweet, sweet. If you ever wanted Charles Bukowski and David Goodis to collaborate on a noir film, this is the one for you. 🌍 Jeff Lester. lazybastard.com 

El Jefe laments that Garcia was like a son to him. He declares to the audience that he will pay one million dollars to the man who brings him the head of his daughter's lover. 🌍 70s.fast-rewind.com 

"It's got guts!" 🌍 Internet Movie Database. imdb.com 

The Killer Elite
(1975, Die Killer-Elite)

Ein reisserischer Thriller (ist ja auch vom Meister des Genres) über die dunklen bis dreckigen Machenschaften konkurrierender Agentenorganisationen privater Prägung. 🌍 prisma‍-‍online.de 

Despite a kung fu orientated plot, at the centre of The Killer Elite is the relationship between Locken (James Caan) and Hansen (Robert Duvall). The shifting balance between two men, who find themselves on opposite sides of the law, recall similar relationships in Ride The High Country (1962), between Steve Judd and Gil Westrum, or in The Wild Bunch (1969), between Pike Bishop and Deke Thornton. ... In short, The Killer Elite is something of curate's egg, only good in parts but, with all its unsatisfactory elements still essential viewing for admirers of this director. 🌍 Richard Bowden. videovista.net 

Cross of Iron
(1976/77, Steiner - Das Eiserne Kreuz)

1976 kam Peckinpah nach Jugoslawien, um dort diesen Kriegsfilm zu inszenieren. Das Ergebnis ist ein sehr brutales Drama über die Abgründe der menschlichen Seele und den Unsinn des Krieges. 🌍 prisma‍-‍online.de 

When Orson Welles first saw Sam Peckinpah's Cross of Iron (1977) he cabled Peckinpah that it was the best anti-war film he had ever seen about the "ordinary enlisted man". 🌍 Gabrielle Murray. sensesofcinema.com 

The two military aces soon face off in an intense and deadly battle of wills. Highlighted by Peckinpah's trademark balletic violence, ultrarealistic battle scenes and a top cast. 🌍 ihffilm.com 

Convoy
(1977/78, Convoy)

Peckinpah inszenierte mit Convoy den definitiven Gegenwartswestern. Aus den Cowboys sind Trucker geworden, und ihre Lkws sind nicht allein Ersatz für das Pferd, sie dienen auch als Waffe. 🌍 prisma‍-‍online.de 

Convoy is perhaps one of the weirdest of the late Seventies films about truckers and their bouts with authority, with its bewildering storyline and amorphous plotting, and the fact that it treads a very poorly defined line between self-parody and self-importance. 🌍 Vince Leo. qwipster.net 

The Osterman Weekend
(1982/83, Das Osterman Weekend)

John Tanner (Rutger Hauer), Nachrichtenchef eines TV-Senders, fällt aus allen Wolken, als CIA-Agent Fassett (John Hurt) ihn kontaktiert und behauptet, dass seine drei alten Freunde Tremayne (Dennis Hopper), Cardone (Chris Sarandon) und Osterman (Craig T. Nelson) KGB-Agenten seien. Tanner lässt sich dazu überreden, seine Kumpels bei einem alljährlichen Wochenendtreffen mit gezielten Provokationen zu enttarnen. Als sich der Verdacht jedoch als nichtig herausstellt und die Freunde trotzdem ermordet werden, versucht Tanner, sich zu wehren. 🌍 cineman.ch 

Ulrich von Berg schrieb in "Sam Peckinpah - Ein Outlaw in Hollywood" (1987): "The Osterman Weekend ist von der ersten bis zur letzten Einstellung ein monströses Vexierspiel, in dem jeder jeden täuscht und betrügt. ... Das Bild, das Peckinpah in The Osterman Weekend von Amerika entwarf, ist die konsequente Weiterentwicklung der düsteren Zukunftsvision seiner Western, das Versprechen einer freien Gesellschaft wird als Lüge entlarvt." 🌍 alligatorpapiere.de 

The host of an investigative news show is convinced by the CIA that the friends he has invited to a weekend in the country are engaged in a conspiracy that threatens national security in this adaptation of the Robert Ludlum novel. 🌍 Internet Movie Database. imdb.com 

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letztmals geändert am 05.09.2023